Kooritud mahe kanepiseemned

(7 arvustused)

21,90  /kg

Kooritud mahe kanepiseemned.
Päritolu:
Lisa neid oma smuutile, hommikupudrule või salatitesse!


Jätka ostlemist

Kooritud mahe kanepiseemned.
Päritolu:


Kanep (Cannabis sativa) on kultuurtaim, mida on kasvatatud sajandeid. Ka Eesti taludes kasvatati kanepit, et saada kiudu, millest valmistati köit ning seemned jõudsid samuti pere toidulauale. Kanep on üks mitmekülgsemaid taimi kogu maailmas. Selle taim tõrjub looduslikult putukaid, mistõttu ei ole tema kasvatamiseks kasutada väga palju kemikaale. Kulinaarseks kasutuseks müüdavad kanepiseemned sisaldavad vaid imepisikest kogust THC-d (0,001%), mis on inimesele uimastav mõjuaine. Kulinaarne kanep ja marihuaana on põhimõtteliselt kaks täiesti erinevat sorti taimest Cannabis sativa. Köögis kasutamiseks kasvatatavaid kanepisorte on kümneid. Kanepiseemneid süües ei pea sa kunagi muretsema sellepärast, et jääd uimaseks.

Kuidas kanepiseemneid süüa

Kanepiseemneid võiks süüa umbes supilusikatäis iga päev. Sega neid oma smuuti sisse või puista pudru peale. Sama hästi sobivad kanepiseemned lisanditesse, pastasse või salatisse segatult.

Kanepiseemnete ületarbimist ei ole hea tervisega inimestel vaja karta. Ettevaatlikud peaksid suurte koguste juures olema vaid need, kes võtavad verd vedeldavaid ravimeid.

Miks kanepiseemned on kasulikud

Kanepiseemne teeb eriliseks selle biokeemiline koostis. Need seemned sisaldavad ligi 35% kõrgväärtuslikku õli, ligi 25% proteiini, 20-30% süsivesikuid, 10-15% ballastaineid terve rida mineraalaineid (eriti fosforit, kaaliumi, magneesiumi, kaltsiumi, aga ka rauda ja tsinki), vitamiine (A, B-grupi (v.a. B12), C, E, karotenoide) ning klorofülli. Lisaks veel antioksüdante ja omega-rasvhappeid.

Kanepiseemned sisaldavad õli kuni 35% ning selles on ideaalne inimese kehale vajalike Omega-3 ja Omega-6 rasvhapete suhe (3 : 1). Kanepiõli tuntumad rasvhapped on inimorganismile asendamatud alfalinoleenhape ja linoolhape. Kanep sisaldab erinevate allikate põhjal 25–35% valku, millest omakorda 65% on hästi imenduv ja inimese raku toimimises väga olulist rolli mängiv edestiin.

8 põhjust, miks süüa kanepiseemneid

  1. Lihasmassi kasvatamiseks – seemnetes on nii palju valku, nendega võib vahelduse mõttes asendada valgupulbrit. Erinevalt paljudest teistest taimsetest valkudest on neis olemas kõik asendamatud aminohapped. Kolmes supilusikatäies kanepiseemnetes on umbes 10 g valke.
  2. Energia saamiseks – nendes on väike hulk liitsüsivesikuid (umbes üks gramm supilusikatäie kohta), mis vabastavad glükoosi vereringesse aeglaselt, aidates ära hoida veresuhkrutaseme järsku tõusu ja langust.
  3. Kaalu langetamiseks – kanepiseemnetest on kaalulangetamisel kasu siis, kui nendega asendatakse toitumisplaanis teisi valguallikaid, mis on rasvasemad (punane liha, rasvased piimatooted).
  4. Söömasööstude ennetamiseks – nendes on tublisti kiudaineid, mis aitavad kõhtu pikalt täis hoida. Kuna nende söömine aitab hästi ka söögiisu kontrollida, tasub kanepiseemneid oma toidu sisse lisada juba hommikul.
  5. Une parandamiseks – nendes on väga palju magneesiumit, mis mõjub kehale rahustavalt ja lõõgastab lihaseid. Une parandamiseks tuleks neid süüa mõni tund enne magamaminekut.
  6. Aneemia ennetamiseks – Rauapuudus põhjustab väsimust, rinnavalu ja peapööritust. Kuna kanepiseemnetes on ka rauda väga palju, aitab see neid probleeme ennetada või ravida.
  7. Südame kaitseks – Kanepiseemnete söömine aitab tänu oomega-3- ja oomega-6-rasvhapetele ennetada südamehaiguseid, hoiab arterid töökorras ja langetab vererõhku.
  8. PMSi sümptomite leevendamiseks – Menstruatsiooniga kaasnevate vaeguste vastu on samuti kasulik süüa asendamatuid rasvhappeid, mida kanepiseemned ohtralt sisaldavad.
  9. Soodustavad ainevahetust – Kanepiseemned soodustavad seedimist ja on väga kiudainerikkad. Need sisaldavad nii vees lahustuvaid (20%) kui ka vees lahustumatuid (80%) kiudaineid. Tähtis on meeles pidada, et nende funktsioon on erinev, seepärast on oluline tarbida mõlemat liiki kiudaineid. Kiudained on vajalikud, sest kiirendavad toidumassi edasiliikumist peensooles ja soodustavad kolesterooli väljaviimist organismis. Samuti on kiudained olulised, sest aeglustuvad glükoosi imendumist, vältimaks veresuhkru taseme liiga kiiret tõusu ja võivad ennetada mõningaid vähivorme, südame-veresoonkonnahaigusi ja II tüübi diabeeti.

7 arvustust tootele Kooritud mahe kanepiseemned

  1. Anonüümne (toote omanik)

    Kinnitatud arvustusKinnitatud arvustus - vaata originaaliVäline link

  2. Tiiu (toote omanik)

    Kinnitatud arvustusKinnitatud arvustus - vaata originaaliVäline link

    väga maitsevad

  3. Maarja Mägi (toote omanik)

    Kinnitatud arvustusKinnitatud arvustus - vaata originaaliVäline link

  4. Tiiu (toote omanik)

    Kinnitatud arvustusKinnitatud arvustus - vaata originaaliVäline link

    väga maitsev

  5. Anonüümne (toote omanik)

    Kinnitatud arvustusKinnitatud arvustus - vaata originaaliVäline link

  6. Katrin (toote omanik)

    Kinnitatud arvustusKinnitatud arvustus - vaata originaaliVäline link

    Mõnus uus avastus

  7. Tiiu (toote omanik)

    Kinnitatud arvustusKinnitatud arvustus - vaata originaaliVäline link

    kvaliteetne kaup

Arvustust saavad kirjutada ainult need sisseloginud kasutajad, kes on antud toote ostnud.

Sulle võib meeldida ka…